D’altra banda, els hàbits i les xarxes de mobilitat han anat evolucionant al llarg dels darrers anys, també acompanyats d’una transformació de la ciutat tant des del punt de vista urbanístic com regulador. Això fa que la xarxa d’autobusos hagi de conviure amb aquesta transformació no només a les parades, on l’espai pot ser compartit amb altres xarxes de mobilitat, sinó també a la via pública per on circula.
Paral·lelament, la tecnologia associada a la conducció autònoma ja és una realitat que s’està aplicant a diverses modalitats de transport, des dels privats i individuals fins als públics i col·lectius. La rapidesa del desenvolupament tecnològic i la implantació progressiva del transport podrà configurar, en un futur no gaire llunyà, no només el sistema de mobilitat actual sinó també el conjunt del disseny i del funcionament de la ciutat.
Per tant, si bé la prestació del servei d’autobús a Barcelona és de qualitat, hi ha un ampli recorregut de millora per aconseguir l’excel·lència i promoure un servei més accessible, sostenible, segur, funcional i equitatiu.
Aquest marge de millora demana, indiscutiblement, incorporar les innovacions tecnològiques que es troben en procés de desenvolupament i també els possibles canvis de comportament i de percepció de les futures persones usuàries dels sistemes de mobilitat que adoptaran aquestes tecnologies, amb la finalitat de generar una millora integral de tot el sistema de mobilitat.