D’altra banda, els hàbits i les xarxes de mobilitat han anat evolucionant al llarg dels darrers anys, acompanyats també d’una transformació de la ciutat tant a nivell urbanístic com regulador. Això fa que la xarxa d’autobusos hagi de conviure amb aquesta transformació tant pel que fa a les parades, on l’espai pot ser compartit amb altres xarxes de mobilitat, com a la via pública per on circula.
Paral·lelament, la tecnologia associada a la conducció autònoma ja és una realitat que s’està aplicant a diferents modalitats de transport, des dels privats i individuals fins als públics i col·lectius. La rapidesa en el desenvolupament tecnològic i la progressiva implantació del transport podrà configurar, en un futur no molt llunyà, no només el sistema de mobilitat actual, sinó també al conjunt del disseny i funcionament de la ciutat.
Per tant, si bé la prestació del servei d’autobús a Barcelona és de qualitat, hi ha un ampli recorregut de millora per aconseguir l’excel·lència i promoure així un servei més accessible, sostenible, segur, funcional i equitatiu.
Aquest marge de millora demana indiscutiblement incorporar les innovacions tecnològiques que es troben en procés de desenvolupament, i també els possibles canvis de comportament i percepció de les futures persones usuàries de sistemes de mobilitat que adoptaran aquestes tecnologies, amb la finalitat de generar una millora integral del sistema de mobilitat.